No es preveuen prous ingressos al pressupost de la Generalitat de
Catalunya per al 2013 per poder mantenir el mateix nivell de despesa actual,
per tant s’han de plantejar més retallades:
- Als treballadors de la Generalitat,
independentment del que cobrin, retallada lineal del 7 % (aplicada en les
pagues extres). Cal tenir en compte que hi ha empleats de la Generalitat que
actualment estan cobrant 700 € mensuals o, en determinades situacions, fins i tot menys. No
es pot treure el complement de dedicació especial de l’11%, que només cobren
els alts càrrecs o limitar-los les percepcions salarials a 5.000 € mensuals,
per exemple; això no seria “equitatiu”.
- A les farmàcies, 4
mesos d’endarreriment en els pagaments de la factura farmacèutica. Què es vagin
preparant, que segur que s’allargarà el termini.
- A les entitats anomenades
del 3er. sector (serveis socials), que els preguntin quan cobraran el que se’ls
hi deu.
- Les entitats
sanitàries i educatives concertades , estan al dia dels seus cobraments?
- Les empreses
subcontractades (amb el corresponent personal) que presten serveis a la Generalitat, quin
retard de cobrament porten?
- Els ajuts als
autònoms i a la creació d’ocupació, segueixen existint?
- Els ajuts a les
famílies i les beques, on queden?
- Retallades als
hospitals, comissaries, jutjats, dependències administratives... i tots coneixem
altres llocs i persones afectades que
farien la llista interminable.
Però, sí que les
diferents Administracions de l’Estat preveuen tenir pressupost per pagar unes despeses militars i
en armament (pregunteu quant costa cada avió eurofighter...) de primera divisió, unes
estructures Administratives i Institucionals infinites (A.G.E., C.C.A.A., Diputacions, Municipis, Consells
Comarcals, Delegacions, Subdelegacions, Empreses, Organismes, Ents,...), donar
subvencions a tort i a dret als Òrgans Institucionals Sistèmics de la “democràcia
espanyola”, és a dir, partits polítics, sindicats i patronals. I sobretot,
mantenir una estructura d’alts càrrecs, assessors i personal eventual en
general de dimensions estratosfèriques, amb uns sous que molts pocs
treballadors públics “purs” cobren, per suposat amb les corresponents dietes,
despeses de representació (mòbils, portàtils, taxis, cotxes oficials...) i
targetes de crèdit, a part.
Precisament, la patronal, amb les idees ben
clares i amb el senyor Juan Rosell al capdavant, n’és un bon exemple: “la culpa de tot, la té l’estructura administrativa i sobretot els
treballadors públics, que són una espècie de paràsits que només serveixen per a
crear problemes, que els eliminin a tots...”, que tal com reflexa la pròpia
memòria de la CEOE del 2010, ja se’n cuidarà
ell d’administrar el diner públic. Dels 587 M € del seu pressupost, gairebé 400 M € vénen de les
diferents administracions (en una part important, destinats a la formació
ocupacional), amb una estructura de 230 organitzacions empresarials i 5.000
organitzacions de base, amb milers d’empleats alliberats, destinats a les
funcions de l’organització... Si això no és una estructura administrativa ,
burocràtica i parasitària, segur que el sr. Rosell ens dirà què és.
El mateix pel sindicats més representatius o
“sistèmics”, és a dir UGT i CCOO, també el 2010 van rebre cada un prop de 200 M € només en fons
ocupacionals, amb les seves corresponents estructures i deixant a part la resta
de subvencions que reben de totes les administracions.
Per cert, amb els interrogants que s’han
plantejat des de ja fa anys en l’aplicació correcta dels fons ocupacionals,
fins i tot amb consideracions al respecte per part del Tribunal de Comptes.
Menció a part tenen els partits polítics i
fundacions pròpies: només del Congrés es van repartir el 2012, 65M €; a més de totes les subvencions públiques
i les ja també “conegudes” aportacions privades.
A tall d’exemple veieu el BOE 196 de 16/08/12 pàg.59083, BOJA 7 de 12/01/2012 pàgs. 45,46,... , BOCYL 124 de 29/06/2012 pàg. 43727, i si teniu algun moment dediqueu-vos a repassar de tant en tant els diaris oficials de les diferents administracions: van plens de subvencions atorgades a altres entitats, organismes, associacions... per exemple, DOGC 6321 de 22/02/13 pàg.9945, DOGC 6311 de 8/02/13 pàg. 6945.
També es pot anar
pagant el rescat bancari, que des de l’inici de la crisi ha rebut en avals i
ajuts directes més de 220.000M €. Algú s’ha preguntat amb quina part d’aquesta
quantitat s’hauria pogut evitar de deixar a gent sense un sostre on viure?
Només l’import del 2012 ha
suposat més del 3% del PIB de l’Estat; recordem que el dèficit de la Generalitat no ha
arribat al 2% del seu pressupost.
Segurament, molts dels casos descrits són inevitables, però
molts d’altres es poden revisar i fins i tot eliminar. El que no pot
ser és que tot el cost de l’actual conjuntura l’hagin d’assumir els mateixos,
és a dir, els ciutadans, i que s’oblidin de les grans empreses (algunes de les
quals un dia van ser públiques i d’altres s’han fet grans a base de treballar
per les administracions) i que ara estan en mans d’una oligarquia que influeix
en tots els nivells de decisió i que realment semblen intocables, o com el rei
d’Espanya, són inviolables.
Tinc la sensació que parlem a un mur infranquejable. Crec que el seu major èxit és que ens han convençut que és així i que no hi ha res que puguem fer. Que ells tenen la paella pel mànec i que a hores d'ara només et queda socarrimar-te com a mal menor o sortir cremant si t'enfrontes a ells.
ResponEliminaHi ha una dita molt antiga que diu, "querer es poder", tot i que ens volen fer veure el contrari, si tots junts fem força, no et diré que el canvi és possible, però si que hi podem influir i anar avançant.
EliminaJMGM